Rulluisutamine – viimased ettevalmistused enne maratoni

17.08.2021

15. Tartu Rulluisumaratoni puhul jagab professionaalseid nippe ja tarkusi kogenud rulluisuentusiast Hassar Jurs.

Maratonini on jäänud kõigest loetud päevad ning on aeg teha veel viimased ettevalmistused, et maratonipäeval naerulsui finišisse jõuda.

  1. Kellel juba korralik rulluisukilometraaž jalgades, siis nüüd on õige aeg võtta rahulikumalt. Suures treeningtuhinas suurt paremaks enam ei lähe, pigem võib kahju teha. Maratoninädala treeningud võiks pigem olla lühikesed ja rahulikud. Mõnele sobib uisutada, aga mõni paneb uisud täitsa kõrvale ning pigem teeb paar kerget rattasõitu. Siiski, nädala keskel mõned lühikesed kiirendused uiskudel tulevad kasuks.
  2. Kes on aga alles nüüd otsustanud osaleda Tartu Rulluisumaratonil ning pole veel rulluiske alla saanud, võiks liikuda 2-3 korda uiskudel, et saada kätte tasakaalu-ja uisutunnetus. Kuid seda siis mitte pikalt.
  3. Kindlasti oleks mõistlik juba nädala alguses oma uisud üle vaadata – kas rattad veerevad ja ei ole väga kulunud, kas paelad ja kinnitused on terved. Samuti tasub üle vaadata sõiduriietus, kiiver ja kaitsmed.
  4. Lisaks võiks mõelda sellele, kui palju vedelikku rajal võiks kuluda ning kuidas seda kaasa võtta. Rajal on muidugi olemas ka teeninduspunktid ning kellel aega seal peatuda, saab pakutavaga kenasti maratoni läbitud.

Kui on veel viimase hetke muresid rulluisurataste, laagrite, ohutusvarustusega või suisa soov viimasel hetkel rulluisud soetada ning maratonile minna, siis võib julgelt ühendust võtta Tartu Rulluisuklubiga eposti teel tarturuk@gmail.com.

Praegused ilmaandmed lubavad, et ka seekord pääseb ilma vihmata, kuid valmis peab selleks ikkagi olema.

Turvalist veeremist!