Rulluisutamine – mitmekülgne ja multifunktsionaalne treening

05.08.2021

Autor: Adam Illingworth.

15. Tartu Rulluisumaratoni puhul jagab professionaalseid nippe ja tarkusi kogenud rulluisuentusiast Hassar Jurs.

Kellele on rulluisutamine sobilik ja jõukohane?

Eks ikka kõigile, sõltumata east ning füüsilisest vormist. Rulluisutamise üks suurimaid plusse on asjaolu, et see on mitmekülgne ja multifunktsionaalne treening kogu kehale. Muidugi on enim koormust saavad kehaosad jalad ja selg, kuid tasakaalu hoidmiseks töötavad „vaikimisi“ kogu keha lihased.

Ühtlasi arendab rulluisutamine vastupidavust ja koordinatsiooni. Samuti on see väga sobilik neile, kes liigeseprobleemide tõttu joosta ning pikemalt kõndida ei saa. Uuringud on näidanud, et rulluisutamine annab samasuguse treeningefekti nagu jooksmine, kuid ilma liigeseid kahjustamata.

Hirmudest üle saamine

Suurim hirm rulluisutamise puhul on muidugi kukkumisoht – kuidas pidurdada ja mis hakkab juhtuma vihmasajus.

Rulluisutajad ütlevad selle kohta, et kukkumist pole vaja karta, see tuleb nagunii. Ja kui see juba tehtud, siis on see barjäär ka ületatud. Olles aga järjepidev harjutaja ning saades tehniliselt tugevamaks, kaob ka kukkumisoht.

Pidurdamiseks on väga erinevaid võimalusi, kuid alati ei olegi vaja pidurdada. Oskusi arendades võib rulluiskudega julgelt sõita kõvakattega teelt murule või kruusale. Oluline on siinkohal keharaskuse taha viimine.

Kui peaks jääma vihma kätte, siis võib tõesti tekkida tunne, et oled justkui jääle sattunud. Sellisel juhul aitab sõidutehnika kohendamine. Libedaga ei tasu tõugata rulluisuga küljele ja laialt, vaid pigem enda alla maha. Märjaga tuleks vältida teekatte märgistusi, mille peale sattudes muutub rulluisu haakuvus väga kehvaks.

Kokkuvõtvalt on rulluisutamine üks ülimalt vahva tegevus, kus saad lihtsalt minna sõpradega kergliiklusteele veerema ja chillima.