5 soovitust Tartu Rulluisumaratonil osalejatele

11.08.2020

Foto: Adam Illingworth

1. Turvaliselt maratoni läbimiseks ning laskumistel toimetulemiseks veendu enne maratonipäeva, et rulluisud on heas korras. Laagrid on puhtad ja õlitatud ning rattad ei ole ebaühtlaselt kulunud. Ebaühtlaselt kulunud ratas muudab rulluisu väga raskesti juhitavaks.

2. Laskumisele minnes lase keha põlvedest alla, kuid ära lukusta põlvi.

Ära lase põlvedel üksteise vastu vajuda, nii muutuvad rulluisud raskesti juhitavateks. Selle vältimiseks võid panna rusikas käe põlvede vahele.

3. Katsu hoida keharaskus jaotatuna ühtlaselt kogu tallale (ratastele). Ühe jala võib teisest 5-10cm ettepoole viia, et tekiks pikem tasakaalutelg.

4. Hoia ühte sõidujoont ja püsi madalamas laskumisasendis. Mida madalamal on keha raskuskese, seda ohutum on laskuda. Grupis laskudes toeta käelaba eessõitja alaselja keskele, et vältida otsasõitu. Ära haara eessõitja riietest ega lükka eessõitjat küljelt, nii muudad ka eessõitja laskumise ohtlikuks.

5. Kui oled laskumisel ebakindel, tule enne laskumist grupist välja ning lasku üksinda. Grupis laskumise kiirus on oluliselt suurem, kui üksi laskudes.