10 soovitust laste virtuaaljooksu osalejale

28.04.2020

Sarnaselt põhidistantsidele saavad ka Tartu Maastikumaratoni väiksemad osalejad end proovile panna virtuaaljooksul (vaata lähemalt SIIT). Alljärgnevalt aga 10 soovitust lastejooksu osalejatele:

1. Vali jooksmiseks kodu lähedal olev turvaline rada. Selleks võib olla ka koduaed.
2. Valitud jooksurada või -ring ei pea olema väga pikk – saad seda joostes läbida mitu korda.
3. Võid joosta koos kellegagi oma perekonnast, olgu selleks siis ema, isa, vend või õde.
4. Veendu, et enne jooksma minemist oleksid eelnevalt söönud ja joonud ning pärast seda ka natuke puhanud – ikka selleks, et joostes oleks parim tunne ja piisavalt energiat!
5. Planeeri enda jaoks sobiva pikkusega distants ning alusta pigem rahuliku tempoga, et jõudu jätkuks ka jooksu lõpu osas.
6. Õue jooksma minnes vali ja pane selga ilmastikule vastav sportlik riietus ning jalga spordijalatsid.
7. Võid rajal enda jaoks teha ka joogipunkti, sest paar lonksu vett annavad hea kosutuse.
8. Kui sajab vihma, siis on võimalus jooksmisega natuke oodata, kuni sadu järele jääb. Teine variant on minna just kohe välja ja nautida vihmas jooksmist! Pärast jooksmist saab pesemas käia ja selga panna kuivad riided.
9. Anna joostes endast parim, sest siis saad olla uhke iseenda üle ning siis on hea oma kogemust sõpradega jagada!
10. Võid paluda emal või isal teha enda jooksmisest ka pilte või videoid, mis jätaksid jooksutiirust hea mälestuse.
Soovituste autor: laste jooksutreener Hasso Paap