Miks on kepikõnd hea?

03.04.2018

Foto: Ardo Säks

Inimese tervise üks põhialustalasid on regulaarne liikumine, kuid vaatamata sellele, et varasemate aegadega võrreldes on Eestis ja maailmas tervisekeskusi ning -radu rohkem kui kunagi varem, kannatab liikumisvaeguse ja sellest põhjustatud haiguste all üha enam inimesi.

Sportlik kepikõnd on tänapäeva inimese tarvis spetsiaalselt välja töötatud liikumisvorm, kusjuures säilitatud on kõik hea ja vajalik tavalisest käimisest. Kepikõnd on jõukohane igaühele, liigutused lihtsad ning loomulikud. Treeninguks läheb vaja vaid paari käimiskeppe, mugavaid jalanõusid, sportlikku riietust ja eelkõige liikumisrõõmu. Kõndida saab igal pool: metsas, pargis, linnatänavail, maanteel, rannas ja rabas.

  • Kepikõndi võib harrastada nii hea enesetunde kui ka kehalise vormisoleku saavutamiseks ja hoidmiseks. Samas on kepikõnd ka arstlikult soovitatav mõõduka ülekaalulisuse, kergekujulise liigesekulumisehaiguse, lülisamba kroonilise valu, I ja II tüübi diabeedi, mõõduka raskusega kõrgvererõhuhaiguse, südame isheemiatõve, meeleoluhäirete ja haigusliku kurvameelsuse korral.
  • Kepikõnni puhul on liigestel lasuv koormus oluliselt väiksem kui joostes ja hüpates, mil koormus liigestele tõuseb 3–5 korda kehamassist suuremaks.
  • Keppidega kõndimine vähendab käimisel tekkivat koormust jalaliigestele, jättes osa kehamassist käte kanda. Lisaks alakeha lihastele pannakse keppidega käimisel tööle ka õlavöö, ülakeha ja nimmepiirkonna lihased.
  • Kepikõnd on sobiv liikumisharrastus nii vähetreenitud inimesele kui ka neile, kes soovivad harjutada suurema koormusega. Süda ja veresooned saavad kepikõnnil hea treeningkoormuse. Kepikõnd tõstab tavalise käimisega võrreldes energiakulu, arendab vastupidavust ja suurendab organismi hapnikutarbimise võimet umbes 58% tavalisest käimisest rohkem. Märgatavalt suureneb ka südame löögisagedus: erinevate uuringute andmetel keskmiselt 17 löögi võrra minutis rahuliku liikumise puhul. Kepikõnni sportlikumas variandis on võimalik treenida ka submaksimaalse südame löögisageduse juures.
  • Erinevate uuringute andmetel kulutab inimene kepikõnnil tavalise käimisega võrreldes kuni 46% rohkem energiat. Kui tunnipikkuse tavalise kõnni energiakulu hinnatakse ca 250 kcal, siis kepikõnnil on see umbes 400 kcal (70 kg massiga inimesel).
  • Käimiskeppe saab harjutamiskorra alguses ja lõpus – ning miks mitte ka keskel – kasutada võimlemisvahendina.

Uuri ka varustuse ja tehnika kohta!

Allikas: www.kepikond.ee

---

13. mail toimub Tartu Maastikumaraton, kepikõndijatel on võimalik valida 23, 10 ja 5 km distantside vahel.


Teemad

Rahvasprint jooksmine Pastaparty maailmameister 11. august Wordloppet magazine Stihl mobiiliäpp Estonian Cycling Weekend Tartu Tudengimaraton esimene registreerimisvoor Selver Linnajooksud favoriidid Johan Laas kuldmärk suusakepi reegel EM Contra GMP Clubhotel Linnamaraton Eesti Linnajooksud Otepää Tartu MTB Marathon Allar Raja kepikõnd 5. Tartu Linnamaraton Andreas Veerpalu course Tartu Rattamaratoni ühistreening EV100 Aovere ERR Kuubik 2017 Tartu 2024 lihavaba menüü Wordloppet Optibet 6. Tartu Linnamaraton Teatemaraton Ushuaia Loppet Raivo E. Tamm liiklus Monument Tartu Inline Skating Marathon Tanel Kangert Kert Keskpaik 11. Tartu Rulluisumaraton Enervit TILLUjooks Tehvandi GPS jälgimine Euroopa Meistrivõistlused Kohvimaraton Tartu Tänavasõit 36. Tartu Rattaralli otseülekanne treiler World Snow Day Saskia Alusalu Heateo Jooks Worldloppet 44. Tartu Maraton Avatud Raja sõidud Tartu Rulluisusprint ohutus 19. Tartu Rattamaraton Tartu Teatemaraton Kuubik Tartu Maratoni Mini Kuubik Tartu Rulluisumaraton Tartu Rattamaraton Tartu Jooksumaraton Tartu Maraton Tartu Rattaralli Tartu Linnamaraton lasteüritused Tartu Maratoni Kuubik Lasteüritused Tour of Estonia Heateo jooks 10. Tartu Rulluisumaraton ühistreening rajavideo Tartu Maastikumaraton Tartu Teate Rattamaraton rada registreerimine rulluisukool Vilniuse Maraton Treiler Friday Night Run Löfbergs Avatud Rada lasteüritusted Tarut Maratoni Kuubik Klubi Tartu Maraton rulluisumaraton Reeda Tuula MINImaraton Tanel Padar Mukunga Wachira Tartu-Kääriku lastefond Rein Taaramäe heategevus Matu Tartu Road Race Sulev Kraam Linnamaratoni Challenge Kuubiku logo Peeter Tarvis Bottecchia loosimäng 7. Tartu Rulluisusprint Noored bussiliiklus Mukunga hotel Balbiino 1. Tartu Teate Rattamaraton maratonisärk Sille Puhu ETV GPS-jälgimine Ühistreening rulluisukoolitus Allar Soo Tatjana Mannima iRewind soodusregistreerimine 5. Tartu Teatemaraton tulemused Rullibuss maraton STIHL Rannalabor Sebastian Paredes Tigreros Kangaroo Hoppet video lastesõidud Dolomiti Superbike maraton Tartumaa Suusatalv Eeva Esse Lastefond hõbemärk