Miks on kepikõnd hea?

03.04.2018

Foto: Ardo Säks

Inimese tervise üks põhialustalasid on regulaarne liikumine, kuid vaatamata sellele, et varasemate aegadega võrreldes on Eestis ja maailmas tervisekeskusi ning -radu rohkem kui kunagi varem, kannatab liikumisvaeguse ja sellest põhjustatud haiguste all üha enam inimesi.

Sportlik kepikõnd on tänapäeva inimese tarvis spetsiaalselt välja töötatud liikumisvorm, kusjuures säilitatud on kõik hea ja vajalik tavalisest käimisest. Kepikõnd on jõukohane igaühele, liigutused lihtsad ning loomulikud. Treeninguks läheb vaja vaid paari käimiskeppe, mugavaid jalanõusid, sportlikku riietust ja eelkõige liikumisrõõmu. Kõndida saab igal pool: metsas, pargis, linnatänavail, maanteel, rannas ja rabas.

  • Kepikõndi võib harrastada nii hea enesetunde kui ka kehalise vormisoleku saavutamiseks ja hoidmiseks. Samas on kepikõnd ka arstlikult soovitatav mõõduka ülekaalulisuse, kergekujulise liigesekulumisehaiguse, lülisamba kroonilise valu, I ja II tüübi diabeedi, mõõduka raskusega kõrgvererõhuhaiguse, südame isheemiatõve, meeleoluhäirete ja haigusliku kurvameelsuse korral.
  • Kepikõnni puhul on liigestel lasuv koormus oluliselt väiksem kui joostes ja hüpates, mil koormus liigestele tõuseb 3–5 korda kehamassist suuremaks.
  • Keppidega kõndimine vähendab käimisel tekkivat koormust jalaliigestele, jättes osa kehamassist käte kanda. Lisaks alakeha lihastele pannakse keppidega käimisel tööle ka õlavöö, ülakeha ja nimmepiirkonna lihased.
  • Kepikõnd on sobiv liikumisharrastus nii vähetreenitud inimesele kui ka neile, kes soovivad harjutada suurema koormusega. Süda ja veresooned saavad kepikõnnil hea treeningkoormuse. Kepikõnd tõstab tavalise käimisega võrreldes energiakulu, arendab vastupidavust ja suurendab organismi hapnikutarbimise võimet umbes 58% tavalisest käimisest rohkem. Märgatavalt suureneb ka südame löögisagedus: erinevate uuringute andmetel keskmiselt 17 löögi võrra minutis rahuliku liikumise puhul. Kepikõnni sportlikumas variandis on võimalik treenida ka submaksimaalse südame löögisageduse juures.
  • Erinevate uuringute andmetel kulutab inimene kepikõnnil tavalise käimisega võrreldes kuni 46% rohkem energiat. Kui tunnipikkuse tavalise kõnni energiakulu hinnatakse ca 250 kcal, siis kepikõnnil on see umbes 400 kcal (70 kg massiga inimesel).
  • Käimiskeppe saab harjutamiskorra alguses ja lõpus – ning miks mitte ka keskel – kasutada võimlemisvahendina.

Uuri ka varustuse ja tehnika kohta!

Allikas: www.kepikond.ee

---

13. mail toimub Tartu Maastikumaraton, kepikõndijatel on võimalik valida 23, 10 ja 5 km distantside vahel.


Teemad

Rahvasprint hõbemärk Pastaparty Eeva Esse Tartumaa Suusatalv Dolomiti Superbike maraton lastesõidud video Kangaroo Hoppet Tartu Tudengimaraton esimene registreerimisvoor Selver Linnajooksud favoriidid Johan Laas 5. Tartu Teatemaraton soodusregistreerimine iRewind otseülekanded GMP Clubhotel Allar Soo rulluisukoolitus Ühistreening GPS rongiliiklus Allar Raja kepikõnd 5. Tartu Linnamaraton Andreas Veerpalu course Tartu Rattamaratoni ühistreening EV100 Aovere ERR Kuubik 2017 Tartu 2024 lihavaba menüü Wordloppet Karl Patrick Lauk Linnamaratoni Challenge Sulev Kraam Tartu Road Race Ushuaia Loppet Raivo E. Tamm Subaru Monument Tartu Inline Skating Marathon Tartu-Kääriku Kert Keskpaik 11. Tartu Rulluisumaraton MINImaraton Reeda Tuula GPS-jälgimine Tehvandi Tarut Maratoni Kuubik lasteüritusted maastikurattasõit liiklus Löfbergs Friday Night Run Mukunga Wachira treiler World Snow Day Klubi Tartu Maraton Tartu Teate Rattamaraton 44. Tartu Maraton rada Avatud Raja sõidud 10. Tartu Rulluisumaraton ühistreening 19. Tartu Rattamaraton Heateo jooks Tour of Estonia Tartu Maastikumaraton Tartu Maratoni Mini Kuubik Tartu Linnamaraton Tartu Rattamaraton Tartu Rattaralli Tartu Maraton Tartu Jooksumaraton lasteüritused Tartu Rulluisumaraton Tartu Maratoni Kuubik Kuubik Lasteüritused Tartu Teatemaraton otseülekanne ohutus Tartu Rulluisusprint rajavideo Saskia Alusalu Worldloppet Heateo Jooks registreerimine rulluisukool Vilniuse Maraton tulemused Treiler 36. Tartu Rattaralli Tartu Tänavasõit Avatud Rada Kohvimaraton Euroopa Meistrivõistlused GPS jälgimine rulluisumaraton TILLUjooks Enervit Estonian Cycling Weekend Tanel Padar Tanel Kangert Lastefond lastefond Rein Taaramäe heategevus Matu lasteüritused rulluisusprint Teatemaraton 6. Tartu Linnamaraton Optibet Kuubiku logo Peeter Tarvis Bottecchia loosimäng 7. Tartu Rulluisusprint Noored bussiliiklus Mukunga hotel Balbiino 1. Tartu Teate Rattamaraton maratonisärk Sille Puhu ETV Tartu MTB Marathon Otepää Eesti Linnajooksud Linnamaraton Mariine Auto Tatjana Mannima Contra EM suusakepi reegel kuldmärk Rullibuss maraton STIHL Rannalabor Sebastian Paredes Tigreros mobiiliäpp Stihl Wordloppet magazine 11. august maailmameister tervis jooksmine Embach Ehitus särk