Miks on kepikõnd hea?

03.04.2018

Foto: Ardo Säks

Inimese tervise üks põhialustalasid on regulaarne liikumine, kuid vaatamata sellele, et varasemate aegadega võrreldes on Eestis ja maailmas tervisekeskusi ning -radu rohkem kui kunagi varem, kannatab liikumisvaeguse ja sellest põhjustatud haiguste all üha enam inimesi.

Sportlik kepikõnd on tänapäeva inimese tarvis spetsiaalselt välja töötatud liikumisvorm, kusjuures säilitatud on kõik hea ja vajalik tavalisest käimisest. Kepikõnd on jõukohane igaühele, liigutused lihtsad ning loomulikud. Treeninguks läheb vaja vaid paari käimiskeppe, mugavaid jalanõusid, sportlikku riietust ja eelkõige liikumisrõõmu. Kõndida saab igal pool: metsas, pargis, linnatänavail, maanteel, rannas ja rabas.

  • Kepikõndi võib harrastada nii hea enesetunde kui ka kehalise vormisoleku saavutamiseks ja hoidmiseks. Samas on kepikõnd ka arstlikult soovitatav mõõduka ülekaalulisuse, kergekujulise liigesekulumisehaiguse, lülisamba kroonilise valu, I ja II tüübi diabeedi, mõõduka raskusega kõrgvererõhuhaiguse, südame isheemiatõve, meeleoluhäirete ja haigusliku kurvameelsuse korral.
  • Kepikõnni puhul on liigestel lasuv koormus oluliselt väiksem kui joostes ja hüpates, mil koormus liigestele tõuseb 3–5 korda kehamassist suuremaks.
  • Keppidega kõndimine vähendab käimisel tekkivat koormust jalaliigestele, jättes osa kehamassist käte kanda. Lisaks alakeha lihastele pannakse keppidega käimisel tööle ka õlavöö, ülakeha ja nimmepiirkonna lihased.
  • Kepikõnd on sobiv liikumisharrastus nii vähetreenitud inimesele kui ka neile, kes soovivad harjutada suurema koormusega. Süda ja veresooned saavad kepikõnnil hea treeningkoormuse. Kepikõnd tõstab tavalise käimisega võrreldes energiakulu, arendab vastupidavust ja suurendab organismi hapnikutarbimise võimet umbes 58% tavalisest käimisest rohkem. Märgatavalt suureneb ka südame löögisagedus: erinevate uuringute andmetel keskmiselt 17 löögi võrra minutis rahuliku liikumise puhul. Kepikõnni sportlikumas variandis on võimalik treenida ka submaksimaalse südame löögisageduse juures.
  • Erinevate uuringute andmetel kulutab inimene kepikõnnil tavalise käimisega võrreldes kuni 46% rohkem energiat. Kui tunnipikkuse tavalise kõnni energiakulu hinnatakse ca 250 kcal, siis kepikõnnil on see umbes 400 kcal (70 kg massiga inimesel).
  • Käimiskeppe saab harjutamiskorra alguses ja lõpus – ning miks mitte ka keskel – kasutada võimlemisvahendina.

Uuri ka varustuse ja tehnika kohta!

Allikas: www.kepikond.ee

---

13. mail toimub Tartu Maastikumaraton, kepikõndijatel on võimalik valida 23, 10 ja 5 km distantside vahel.


Teemad

Rahvasprint Raivo Alla hõbemärk Pastaparty tervis Meelis Atonen Tartumaa Suusatalv 11. august Dolomiti Superbike maraton lastesõidud mobiiliäpp kõndimine Tartu Tudengimaraton esimene registreerimisvoor Selver Linnajooksud favoriidid Johan Laas Caspar Austa 5. Tartu Teatemaraton soodusregistreerimine iRewind otseülekanded GMP Clubhotel Mariine Auto Linnamaraton Ühistreening toitumine rongiliiklus Sille Puhu Marten Liiv 5. Tartu Linnamaraton valmistumine teatemaraton Balbiino hotel Mukunga tempomeister Mihkel Räim Aovere Nike Training Club 7. Tartu Rulluisusprint loosimäng bussiinfo lihavaba menüü Wordloppet Karl Patrick Lauk Linnamaratoni Challenge Sulev Kraam Tartu Road Race Ushuaia Loppet Matu heategevus laskumine Subaru Monument Tartu Inline Skating Marathon Tartu-Kääriku Stihl 11. Tartu Rulluisumaraton MINImaraton TILLUjooks rulluisumaraton GPS kepikõnd Tarut Maratoni Kuubik lasteüritusted ERR Reinis Znotins Löfbergs Treiler Kert Keskpaik Enervit World Snow Day Klubi Tartu Maraton maastikurattasõit Heateo Jooks 44. Tartu Maraton rajavideo Tartu Rulluisusprint ohutus Friday Night Run ühistreening Avatud Raja sõidud otseülekanne Grete Lõbu Lasteüritused Tartu Teatemaraton Tartu Maastikumaraton Tartu Maratoni Mini Kuubik lasteüritused Tartu Jooksumaraton Tartu Rattamaraton Tartu Maraton Tartu Rattaralli Tartu Linnamaraton Tartu Rulluisumaraton Tartu Maratoni Kuubik Kuubik Tour of Estonia Heateo jooks rada Raul Olle tulemused 19. Tartu Rattamaraton Saskia Alusalu 10. Tartu Rulluisumaraton Tartu Teate Rattamaraton liiklus Worldloppet GPS-jälgimine registreerimine Tartu Maraton Vintage rulluisukool Vilniuse Maraton treiler Mukunga Wachira 36. Tartu Rattaralli Tartu Tänavasõit Avatud Rada Kohvimaraton Euroopa Meistrivõistlused GPS jälgimine ETV Tehvandi Eesti Linnajooksud Reeda Tuula Estonian Cycling Weekend Tanel Padar Tanel Kangert Lastefond lastefond Rein Taaramäe rajameister Kaspar Kaljuvee Raivo E. Tamm klassikatehnika lasteüritused rulluisusprint Teatemaraton 6. Tartu Linnamaraton Optibet Kuubiku logo Peeter Tarvis Bottecchia Tartu 2024 Kuubik 2017 Noored puusuusad bussiliiklus EV100 Kristina Šmigun-Vähi Tartu Rattamaratoni ühistreening course Andreas Veerpalu Mart Markus 1. Tartu Teate Rattamaraton suusavarustus maratonisärk Allar Raja Tartu MTB Marathon Otepää rulluisukoolitus Allar Soo Sportland Tatjana Mannima Contra EM suusakepi reegel kuldmärk Liiklus Rullibuss maraton STIHL Rannalabor Sebastian Paredes Tigreros Kangaroo Hoppet video Wordloppet magazine medal Indrek Kelk maailmameister Eeva Esse Arop jooksmine Embach Ehitus droon särk