Miks on kepikõnd hea?

03.04.2018

Foto: Ardo Säks

Inimese tervise üks põhialustalasid on regulaarne liikumine, kuid vaatamata sellele, et varasemate aegadega võrreldes on Eestis ja maailmas tervisekeskusi ning -radu rohkem kui kunagi varem, kannatab liikumisvaeguse ja sellest põhjustatud haiguste all üha enam inimesi.

Sportlik kepikõnd on tänapäeva inimese tarvis spetsiaalselt välja töötatud liikumisvorm, kusjuures säilitatud on kõik hea ja vajalik tavalisest käimisest. Kepikõnd on jõukohane igaühele, liigutused lihtsad ning loomulikud. Treeninguks läheb vaja vaid paari käimiskeppe, mugavaid jalanõusid, sportlikku riietust ja eelkõige liikumisrõõmu. Kõndida saab igal pool: metsas, pargis, linnatänavail, maanteel, rannas ja rabas.

  • Kepikõndi võib harrastada nii hea enesetunde kui ka kehalise vormisoleku saavutamiseks ja hoidmiseks. Samas on kepikõnd ka arstlikult soovitatav mõõduka ülekaalulisuse, kergekujulise liigesekulumisehaiguse, lülisamba kroonilise valu, I ja II tüübi diabeedi, mõõduka raskusega kõrgvererõhuhaiguse, südame isheemiatõve, meeleoluhäirete ja haigusliku kurvameelsuse korral.
  • Kepikõnni puhul on liigestel lasuv koormus oluliselt väiksem kui joostes ja hüpates, mil koormus liigestele tõuseb 3–5 korda kehamassist suuremaks.
  • Keppidega kõndimine vähendab käimisel tekkivat koormust jalaliigestele, jättes osa kehamassist käte kanda. Lisaks alakeha lihastele pannakse keppidega käimisel tööle ka õlavöö, ülakeha ja nimmepiirkonna lihased.
  • Kepikõnd on sobiv liikumisharrastus nii vähetreenitud inimesele kui ka neile, kes soovivad harjutada suurema koormusega. Süda ja veresooned saavad kepikõnnil hea treeningkoormuse. Kepikõnd tõstab tavalise käimisega võrreldes energiakulu, arendab vastupidavust ja suurendab organismi hapnikutarbimise võimet umbes 58% tavalisest käimisest rohkem. Märgatavalt suureneb ka südame löögisagedus: erinevate uuringute andmetel keskmiselt 17 löögi võrra minutis rahuliku liikumise puhul. Kepikõnni sportlikumas variandis on võimalik treenida ka submaksimaalse südame löögisageduse juures.
  • Erinevate uuringute andmetel kulutab inimene kepikõnnil tavalise käimisega võrreldes kuni 46% rohkem energiat. Kui tunnipikkuse tavalise kõnni energiakulu hinnatakse ca 250 kcal, siis kepikõnnil on see umbes 400 kcal (70 kg massiga inimesel).
  • Käimiskeppe saab harjutamiskorra alguses ja lõpus – ning miks mitte ka keskel – kasutada võimlemisvahendina.

Uuri ka varustuse ja tehnika kohta!

Allikas: www.kepikond.ee

---

13. mail toimub Tartu Maastikumaraton, kepikõndijatel on võimalik valida 23, 10 ja 5 km distantside vahel.


Teemad

Rahvasprint Embach Ehitus jooksmine Arop Eeva Esse maailmameister 11. august Wordloppet magazine video Kangaroo Hoppet Sebastian Paredes Tigreros Rannalabor STIHL maraton Rullibuss Liiklus kuldmärk suusakepi reegel EM Contra Tatjana Mannima Mariine Auto Linnamaraton Eesti Linnajooksud Otepää rongiliiklus Allar Raja maratonisärk 5. Tartu Linnamaraton valmistumine teatemaraton Balbiino hotel Mukunga EV100 bussiliiklus Nike Training Club ERR Kuubik 2017 Tartu 2024 Bottecchia Peeter Tarvis Kuubiku logo Optibet 6. Tartu Linnamaraton Teatemaraton lasteüritused rulluisusprint Matu heategevus Subaru Monument Tartu Inline Skating Marathon Tartu-Kääriku Stihl 11. Tartu Rulluisumaraton MINImaraton Reeda Tuula rulluisumaraton GPS GPS jälgimine Euroopa Meistrivõistlused Kohvimaraton Reinis Znotins Löfbergs Treiler Kert Keskpaik Vilniuse Maraton GPS-jälgimine Klubi Tartu Maraton registreerimine Heateo Jooks 44. Tartu Maraton rajavideo Tartu Teate Rattamaraton 10. Tartu Rulluisumaraton Saskia Alusalu tulemused ühistreening rada Heateo jooks Tour of Estonia Tartu Maastikumaraton Tartu Maratoni Mini Kuubik lasteüritused Tartu Jooksumaraton Tartu Rattamaraton Tartu Maraton Tartu Rattaralli Tartu Linnamaraton Tartu Rulluisumaraton Tartu Maratoni Kuubik Kuubik Lasteüritused Tartu Teatemaraton otseülekanne 19. Tartu Rattamaraton Friday Night Run ohutus Tartu Rulluisusprint Avatud Raja sõidud liiklus Worldloppet maastikurattasõit rulluisukool World Snow Day treiler Mukunga Wachira 36. Tartu Rattaralli Tartu Tänavasõit Avatud Rada lasteüritusted Tarut Maratoni Kuubik kepikõnd Tehvandi TILLUjooks Enervit Estonian Cycling Weekend Tanel Padar Tanel Kangert Lastefond lastefond Rein Taaramäe Kaspar Kaljuvee Raivo E. Tamm Ushuaia Loppet Tartu Road Race Sulev Kraam Linnamaratoni Challenge Karl Patrick Lauk Wordloppet lihavaba menüü bussiinfo loosimäng 7. Tartu Rulluisusprint Noored Aovere Mihkel Räim tempomeister Tartu Rattamaratoni ühistreening course Andreas Veerpalu Mart Markus 1. Tartu Teate Rattamaraton Marten Liiv Sille Puhu ETV Tartu MTB Marathon Ühistreening rulluisukoolitus Allar Soo GMP Clubhotel otseülekanded iRewind soodusregistreerimine 5. Tartu Teatemaraton Caspar Austa Johan Laas favoriidid Selver Linnajooksud esimene registreerimisvoor Tartu Tudengimaraton kõndimine mobiiliäpp lastesõidud Dolomiti Superbike maraton Tartumaa Suusatalv Meelis Atonen tervis Pastaparty hõbemärk Raivo Alla särk