Parim ettevalmistus 10. Tartu Rulluisumaratoniks on tasuta ühistreening

09.08.2016

Foto: Rulluisumaratoniks ettevalmistav ühistreening, Tarmo Haud 

11. augustil saavad Aoveres kokku uisusõbrad, et Rulluisumaratoniks ühiselt treenida. Kohapeal on võimalik saada näpunäiteid asjatundjatelt, täiustada rulluisutamise tehnikat ning nautida rõõmsal meelel treeningut. 

Mis siis ühistreeningul täpsemalt toimuma hakkab?

Tartu Rulluisuklubi juhtfiguur ja Teie tulevane treener Hassar Jurs vastas küsimustele, mis veel vastuseid oodata võisid. 

Milliseid nippe võiks teada algaja rulluisutaja, kes soovib Rulluisumaratonist osa võtta?

Algaja rulluisutaja väga erilisi nippe ei valda ja ei peagi valdama. Kõik saab alguse tasakaalust – mida parem tasakaal, seda kiiremini ja julgemalt saab sõita. Enamik ajast veereb rulluisutaja ühel jalal, välja arvatud laskumistel ja kurvides, mistõttu on tasakaalu omandamine kõige olulisema tähtsusega. Kindlasti on pidurdamine väga oluline ja sellest räägime ka ühistreeningul. Lisaks vaatame üle, kuidas liikuda grupis siledal maastikul ning kuidas tõusudel ja laskumistel.

Mida hakatakse ühistreeningul harjutama?

Kindel, et ühe treeninguga veel uisutajaks ei saa, aga ühistreeningu eesmärgiks on eelkõige anda osalejatele võimalus tutvuda maratonirajaga. Tulemuse peale sõitjad saavad teha korraliku treeningu ja testida erinevaid rulluisurattaid. Kuna rada kulgeb suurel maanteel, mille teekatte kvaliteet iga talvega langeb, siis on ka rattavalik eesotsas määrava tähtsusega. Kes niivõrd tulemust püüdma ei lähe, saab tutvuda eelkõige raja ühe kõige atraktiivsema osa ehk Inglimäe tõusu ja laskumisega. Tõus on pikk ja kuna põhidistantsil tuleb seda võtta kaks korda, siis on just ühistreening õige koht leidmaks endale sobiv tempo tõusul liikumiseks. Laskumisel võivad grupis kiirused küündida 65-70 km/h, mistõttu saab ühistreeningul leida piiri, millisel kiirusel veel laskumine turvaline on.

Kellele ühistreening mõeldud on?

 Ühistreening on mõeldud kõigile, kellele rulluisutamine südamelähedane on. Kindlasti on soovitav osaleda treeningul neil, kes nädal hiljem rajale lähevad. Treeningul osalejad saavad valida enda tasemele jõukohase grupi, kellega koos saab harjutada nii grupisõitu kui ka mäest grupis laskumist. Iga grupiga liigub kaasa ka Tartu Rulluisuklubi liige, kellelt saab julgelt nõu küsida.

Mis oleks vaja ühistreeningule kaasa võtta?

Ühistreeningule tuleb kaasa võtta hea tuju ja tahtmine. Kõiksugu hirmud ja kartused võib julgelt koju jätta. Küll peab treeningul osalejal olema peas kiiver, ilma kiivrita rajale ei lubata.  Kindlasti võiks käes olla ka kindad, põlve- ja küünarnukikaitsmed on juba vaba valik. Seljas võiks olla võimalikult hästi liikumist võimaldav spordiriietus.

“Ühistreeningu eesmärk on tuua kõik maratonirajale läinud turvaliselt ja naerunäol finišisse tagasi. Rullimine on lahe!” – Hassar Jurs

Rulluisusõpradega kohtume Aovere tankla lähistel 

Ootame kõiki huvilisi ühiselt treenima ning tõelisest motivatsioonilaengust osa saama. Koguneme kell 19.00, et seejärel Inglimäe ning Aovere vahelisel rajal rulluisurattad keerlema ajada. Eelregistreerumine pole vajalik ning osalemine on kõigile huvilistele tasuta.

Juhime tähelepanu, et auto parkimine Tartu poolt tulijatele erineb eelnevatest aastatest. Vältimaks Aovere Olerexi tankla ülekoormamist, palume kõigil, kes on kogenenumad sõitjad ning kellele ei valmista probleeme iseseisvalt laskumine, parkida auto Inglimäe algusesse, suletud teelõigul asuvasse parklasse. Kohapeal tegutseb liiklusreguleerija, kes suunab teid vastavalt parklase või ümbersõiduga Aoverre.

11. augustil saavad Aoveres kokku uisusõbrad, et Rulluisumaratoniks ühiselt treenida. Kohapeal on võimalik saada näpunäiteid asjatundjatelt, täiustada rulluisutamise tehnikat ning nautida rõõmsal meelel treeningut. 

Teemad

hõbemärk Pastaparty Tartumaa Suusatalv 11. august Wordloppet magazine Kangaroo Hoppet Tartu Tudengimaraton STIHL kuldmärk suusakepi reegel EM GMP Clubhotel Linnamaraton Ühistreening Tartu maraton maratonisärk 5. Tartu Linnamaraton Andreas Veerpalu hotel Mukunga Noored Peeter Tarvis Kuubiku logo Sulev Kraam Ushuaia Loppet 36. Tartu Rattaralli lastefond rajavideo Tanel Padar Reeda Tuula rulluisumaraton Klubi Tartu Maraton Euroopa Meistrivõistlused Kohvimaraton Avatud Rada Tartu Tänavasõit Tartu Teatemaraton Vilniuse Maraton rulluisukool Worldloppet 44. Tartu Maraton Tour of Estonia 19. Tartu Rattamaraton Kuubik Tartu Maratoni Kuubik Tartu Maratoni Mini Kuubik Tartu Rattaralli Tartu Jooksumaraton Tartu Maraton Tartu Rattamaraton Tartu Linnamaraton Tartu Rulluisumaraton lasteüritused Lasteüritused 10. Tartu Rulluisumaraton Heateo jooks ühistreening Heateo Jooks Tartu Rulluisusprint World Snow Day Treiler Löfbergs registreerimine Tartu Teate Rattamaraton lasteüritusted Tarut Maratoni Kuubik Tehvandi Tatjana Mannima Enervit Kert Keskpaik Tartu-Kääriku Monument Saskia Alusalu Teatemaraton Linnamaratoni Challenge Wordloppet Kuubik 2017 Aovere Tartu Rattamaratoni ühistreening Balbiino 1. Tartu Teate Rattamaraton GPS jälgimine Sille Puhu Otepää rulluisukoolitus Allar Soo iRewind soodusregistreerimine 5. Tartu Teatemaraton Johan Laas esimene registreerimisvoor Sebastian Paredes Tigreros lastesõidud Dolomiti Superbike maraton rada maailmameister Lastefond Rahvasprint