Parim ettevalmistus 10. Tartu Rulluisumaratoniks on tasuta ühistreening

09.08.2016

Foto: Rulluisumaratoniks ettevalmistav ühistreening, Tarmo Haud 

11. augustil saavad Aoveres kokku uisusõbrad, et Rulluisumaratoniks ühiselt treenida. Kohapeal on võimalik saada näpunäiteid asjatundjatelt, täiustada rulluisutamise tehnikat ning nautida rõõmsal meelel treeningut. 

Mis siis ühistreeningul täpsemalt toimuma hakkab?

Tartu Rulluisuklubi juhtfiguur ja Teie tulevane treener Hassar Jurs vastas küsimustele, mis veel vastuseid oodata võisid. 

Milliseid nippe võiks teada algaja rulluisutaja, kes soovib Rulluisumaratonist osa võtta?

Algaja rulluisutaja väga erilisi nippe ei valda ja ei peagi valdama. Kõik saab alguse tasakaalust – mida parem tasakaal, seda kiiremini ja julgemalt saab sõita. Enamik ajast veereb rulluisutaja ühel jalal, välja arvatud laskumistel ja kurvides, mistõttu on tasakaalu omandamine kõige olulisema tähtsusega. Kindlasti on pidurdamine väga oluline ja sellest räägime ka ühistreeningul. Lisaks vaatame üle, kuidas liikuda grupis siledal maastikul ning kuidas tõusudel ja laskumistel.

Mida hakatakse ühistreeningul harjutama?

Kindel, et ühe treeninguga veel uisutajaks ei saa, aga ühistreeningu eesmärgiks on eelkõige anda osalejatele võimalus tutvuda maratonirajaga. Tulemuse peale sõitjad saavad teha korraliku treeningu ja testida erinevaid rulluisurattaid. Kuna rada kulgeb suurel maanteel, mille teekatte kvaliteet iga talvega langeb, siis on ka rattavalik eesotsas määrava tähtsusega. Kes niivõrd tulemust püüdma ei lähe, saab tutvuda eelkõige raja ühe kõige atraktiivsema osa ehk Inglimäe tõusu ja laskumisega. Tõus on pikk ja kuna põhidistantsil tuleb seda võtta kaks korda, siis on just ühistreening õige koht leidmaks endale sobiv tempo tõusul liikumiseks. Laskumisel võivad grupis kiirused küündida 65-70 km/h, mistõttu saab ühistreeningul leida piiri, millisel kiirusel veel laskumine turvaline on.

Kellele ühistreening mõeldud on?

 Ühistreening on mõeldud kõigile, kellele rulluisutamine südamelähedane on. Kindlasti on soovitav osaleda treeningul neil, kes nädal hiljem rajale lähevad. Treeningul osalejad saavad valida enda tasemele jõukohase grupi, kellega koos saab harjutada nii grupisõitu kui ka mäest grupis laskumist. Iga grupiga liigub kaasa ka Tartu Rulluisuklubi liige, kellelt saab julgelt nõu küsida.

Mis oleks vaja ühistreeningule kaasa võtta?

Ühistreeningule tuleb kaasa võtta hea tuju ja tahtmine. Kõiksugu hirmud ja kartused võib julgelt koju jätta. Küll peab treeningul osalejal olema peas kiiver, ilma kiivrita rajale ei lubata.  Kindlasti võiks käes olla ka kindad, põlve- ja küünarnukikaitsmed on juba vaba valik. Seljas võiks olla võimalikult hästi liikumist võimaldav spordiriietus.

“Ühistreeningu eesmärk on tuua kõik maratonirajale läinud turvaliselt ja naerunäol finišisse tagasi. Rullimine on lahe!” – Hassar Jurs

Rulluisusõpradega kohtume Aovere tankla lähistel 

Ootame kõiki huvilisi ühiselt treenima ning tõelisest motivatsioonilaengust osa saama. Koguneme kell 19.00, et seejärel Inglimäe ning Aovere vahelisel rajal rulluisurattad keerlema ajada. Eelregistreerumine pole vajalik ning osalemine on kõigile huvilistele tasuta.

Juhime tähelepanu, et auto parkimine Tartu poolt tulijatele erineb eelnevatest aastatest. Vältimaks Aovere Olerexi tankla ülekoormamist, palume kõigil, kes on kogenenumad sõitjad ning kellele ei valmista probleeme iseseisvalt laskumine, parkida auto Inglimäe algusesse, suletud teelõigul asuvasse parklasse. Kohapeal tegutseb liiklusreguleerija, kes suunab teid vastavalt parklase või ümbersõiduga Aoverre.

11. augustil saavad Aoveres kokku uisusõbrad, et Rulluisumaratoniks ühiselt treenida. Kohapeal on võimalik saada näpunäiteid asjatundjatelt, täiustada rulluisutamise tehnikat ning nautida rõõmsal meelel treeningut. 

Teemad

hõbemärk Pastaparty maailmameister 11. august Wordloppet magazine video Kangaroo Hoppet Sebastian Paredes Tigreros Rannalabor STIHL Johan Laas 5. Tartu Teatemaraton soodusregistreerimine iRewind Tatjana Mannima Allar Soo rulluisukoolitus Otepää maratonisärk 1. Tartu Teate Rattamaraton Balbiino Tartu Rattamaratoni ühistreening Aovere 7. Tartu Rulluisusprint loosimäng lihavaba menüü Wordloppet Linnamaratoni Challenge Teatemaraton Monument Tartu Inline Skating Marathon rada Kert Keskpaik 11. Tartu Rulluisumaraton Enervit TILLUjooks Tehvandi GPS jälgimine Euroopa Meistrivõistlused Kohvimaraton Avatud Rada Tartu Tänavasõit 36. Tartu Rattaralli Tartu Teatemaraton treiler World Snow Day registreerimine rajavideo Worldloppet ühistreening 10. Tartu Rulluisumaraton ohutus Tour of Estonia Kuubik lasteüritused Tartu Linnamaraton Tartu Rulluisumaraton Tartu Jooksumaraton Tartu Maraton Tartu Rattaralli Tartu Rattamaraton Tartu Maratoni Mini Kuubik Tartu Maratoni Kuubik Lasteüritused 19. Tartu Rattamaraton Heateo jooks Tartu Rulluisusprint 44. Tartu Maraton Heateo Jooks rulluisukool Vilniuse Maraton Treiler otseülekanne Löfbergs Saskia Alusalu Tartu Teate Rattamaraton lasteüritusted Tarut Maratoni Kuubik Klubi Tartu Maraton rulluisumaraton Reeda Tuula MINImaraton Tanel Padar Mukunga Wachira Tartu-Kääriku lastefond Ushuaia Loppet Sulev Kraam Kuubiku logo Peeter Tarvis Bottecchia Kuubik 2017 Noored Mukunga hotel Andreas Veerpalu 5. Tartu Linnamaraton Sille Puhu Ühistreening Linnamaraton GMP Clubhotel Contra EM suusakepi reegel kuldmärk Rullibuss esimene registreerimisvoor Tartu Tudengimaraton Estonian Cycling Weekend mobiiliäpp lastesõidud Dolomiti Superbike maraton Tartumaa Suusatalv Tanel Kangert Lastefond Rahvasprint