JOOKSUMARATONI NÄOD: Jaanika püüab tasa ja targu alla kahe tunni joosta

07.05.2015

Foto: Kristo Parksepp/sportfoto.com

Jaanika Kurgjärv (26) on vaatamata noorele eale osalenud erinevatel Klubi Tartu Maraton üritustel juba 2004. aastast, kui läbis 16-aastasena Tartu Rattamaratoni tol ajal pikima 63km pikkuse distantsi. Oma 20ndal Klubi Tartu Maraton üritusel startiv Jaanika on varem spetsialiseerunud rohkem rattasõidule, kuid püüab ka Tartu Jooksumaratonil saada aja alla 2 tunni.

Distants: 23km

Eelmise aasta aeg: Esimest korda Tartu Jooksumaratonil (2014. aasta Tartu Linnamaratoni 42km aeg 4:04:45)

1) Mis on Sinu eesmärk 33. Tartu Jooksumaratonil?

Kuna osalen sellel aastal esimest korda jooksumaratonil, on üks eesmärkidest see lõpetada positiivse emotsiooni ja hea tundega. Planeerinud olen rajal olla maksimaalselt kaks tundi.

2) Kuidas on läinud ettevalmistus Tartu Jooksumaratoniks, kui palju treeningkilomeetreid on kogutud?

Kindlat ettevalmistust pole olnud, aga Jooksumaraton on ettevalmistuseks Tartu Linnamaratoniks, mis on saanud iga-aastaseks traditsiooniks, kus osaleda. Jooksukilomeetreid on kogunenud umbes täpselt 150, sest enamus treeningkilomeetreid koguneb rattaga sõites.

3) Mis Sulle rahvaspordi juures kõige rohkem meeldib?

Erinevalt võistlusspordist on rahvaspordi juures kõige positiivsemaks küljeks kõik need osalejad, kes tahavad üritustel kaasa teha. Rahvasportlaste emotsioonid, innustamine ja tahe millegagi hakkama saada on teistelegi suureks edasiviivaks motivaatoriks.

4) Kellega koos rajale lähed?

Rajale kavatsen minna koos oma töökaaslastega, kuna tegemist on kollektiivse ettevõtmisega. Kellega koos finišeerin - raske vastata (kuigi tahaks poistel kannul püsida ja hea tulemuse teha).

5) Mida soovitad teistele, kes 10. mail 33. Tartu Jooksumaratonile tulevad?

Tasa ja targu. Olgugi, et alguses kõik jooksevad kihutades  mööda - lõpus on vastupidi! Rajale soovitan minna mõttega: Don´t stop when you´re tired. Stop when you´re Done!