Elari Kõivik: Lähen Jooksumaratonil elamust saama

28.04.2014

Foto: Ramon Reimets/Juhan Voolaid

Täna alustame SEB 32. Tartu Jooksumaratoni osalejate tutvustamisega. Esmalt võtame ette 17-aastase Elari Kõiviku, kes veel kolm aastat tagasi kaalus 136kg. Teades, et niimoodi enam edasi ei saa,  kaotas ta oma kehakaalust 60kg. Elari jaoks on sportimine tähtsal kohal ning sellest on saanud tema eluviis.

Distants: 10km

Eelmise aasta aeg: 00:53:01.0 (Tartu Sügisjooks)

Mis eesmärgil osaled SEB 32. Tartu Jooksumaratonil?

Osalen eelkõige elamuse saamiseks. Kuna olen jooksmisega võrreldes tippudega väga vähe tegelenud, siis on just rahvaspordiüritused need, mis pakuvad head emotsiooni ja mõnusat närvikõdi. Kuna mul on suve alguses võistlused poolmaratonis, siis jääb ka jooksumaraton minu jooksutreeningute sekka. Tahan joosta emadepäeval oma uue isikliku 10km rekordi ja hoida keset võistlust pulssi endale parajas tsoonis. Võitma ma ei lähe - lähen elamust saama.

Kui palju jooksukilomeetreid on sel aastal juba kogutud?

Nüüdseks on jooksukilomeetreid juba natukene üle 300km.

Kuidas valmistusid Jooksumaratoniks?

Olen koostanud omale vastava treeningkava, mis näeb ette nädalas vähemalt nelja jooksu, neist üks on intervalltreening, üks pikem jooks ja kaks on nn "lõõgastusjooksud". Muidugi on treeningplaanis ka jõu- ja vaimutrennid, et kõik oleks tasakaalus.

Kellega koos lähed jooksma?

Jooksma lähen oma väga hea sõbraga, kellega me oleme koos nii palju ühiseid asju läbi käinud. Tema küll veel ei jookse - teeb kepikõndi, küll aga osaleme ühel ja samal rahvaspordiüritusel. Tema eesmärk on rada lihtsalt kenasti läbida ja saada endale samuti hea võistluselamus.

Mida sööd maratoni hommikul?

On  välja kujunenud nii, et raskete treeningute päeval, k.a jooksmisel, söön ma putru. Minu hommikusöök näeb välja tavaliselt kaks osa süsivesikutena, üks osa valgu ja üks osa rasvana. Puder, vee ja piimaga pooleks. Kindlasti rohkesti seemneid-pähkleid, banaani, kõrvale kindlasti muna ning natukene punast kala. Tähtis on see, et võistluse keskel oleks pidevalt energiat ja suudaksin raja kenasti läbi joosta.

Klubi Tartu Maraton soovib Elarile suurepärast jooksuelamust! SEB 32. Tartu Jooksumaraton toimub 11. mail. Registreerimine siin!